8 Lokasi Mencari Pasangan


selalu tak korang mengeluh camni
“hai,apalah nasib aku ni.nak kata tak
cantik,rasanya ramai lagi yg kurang cantik
daripada aku,Tapi mereka tu ada juga teman
hidup..aku ni,sorang pun tak nak!!,”

8 lokasi mencari pasangan

1.Perpustakaan – Bagi yg masih belajar,tmpt ini
pastinya memberikan peluang kpd kamu ntuk mencari
pasangan.kata orang”sambil menyelam sambil minum
air”
Bagi yg lelaki,ape kata kamu beranikan diri
“approach”
gadis yg kamu suka.hulurkan salam persahabatan dgn
sopan dan ikhlas.tentu si gadis tu takkan
marah.Perempuan ini tak kisah kalau lelaki
bersopan dgn mereka.
Lainlah kalau kamu bersiul dan mengusik
mereka.silap hari bulan,kamu makan penampar!

2.Pusat Boling – salah satu tempat yg di gemari
oleh remaja.ha,apa kata kamu ajak teman-teman
pergi bermain boling.kalau tak main pun,tumpang
tengok jadilah.mungkin cinta kamu akan berputik di
pusat boling??

3.Pusat beli-belah – Pasti ramai yg tidak
percaya.tetapi yakinlah ada di antara kita yg
mendapat pasangan di pusat membeli belah.tidak
mustahil ini juga berlaku kpd kamu.oleh
itu,rajin-rajinlah mengunjungi pusat membeli belah
untuk”window shopping” atau menonton wayang.mana
tahu mungkin kamu di pikat di sana.. ^_^

4.tempat seminar/camping – kita sering terdengar
kawan2 kita bertemu dgn pasangannye sewaktu
menghadiri seminar/camping.mungkin perkara yg sama
berlaku kpd kamu.selalunya aktiviti ini turut
melibatkan orang lain di luar sekolah.jadi apabila
kamu di beri peluang untuk menghadirinya,jangan
menolak.mana tahu kamu akan mendapat pasangan
hidup mu di sana.menghabiskan masa selama beberapa
hari bersama pasti akan membuka ruang untuk kamu
mengenali lebih ramai orang.

5.Internet – wah!Ini adalah peluang yg paling luas
sekali kini.ramai di antara kamu yg mendapat
pasangan melalui cara ini.cubalah kamu melayari
internet untuk berchatting,manalah tahu rezeki
kamu untuk bertemu dgn pasangan melalui
internet.tidak kurang juga perkenalan melalui
“chatting” boleh membawa ke jinjing
pelamin.lekas..cubalah siapa tahu rezeki kamu.kata
orang’tuah ayam nampak di kaki,tuah manusia siapa
yg tahu’tapi awas!bnyk juga yg penipu.
selamat berjaya!

6.kenduri kahwin – pasti ade yg gelak bila baca
tips ini..tapi banyak yg berkesan tau!pasti ramai
yg akan menghadiri majlis perkahwinan.jadi
rajin-rajinlah diri memenuhi undangan jemputan
perkahwinan.selain mendapat pahala,siapa tahu kamu
akan terpikat dengan seseorang di sana
nanti??wow!!

7.Pejabat/sekolah – sesekali kamu perlu di
tonjolkan diri agar diri kamu menjadi perhatian
ramai.dah kenal barulah cinta kan??jadi cubalah
menyertai sebarang aktiviti yg di anjurkan oleh
organisasi sekolah kamu agar kewujudan kamu akan
di sedari..contohnya sukan,kelab, dan
sebagainya.pasti ada yg tertarik dengan kamu
nanti.

8.kafe – daripada kamu terperap di rumah.apa kata
kamu ajak teman-teman lepak di mana-mana
kafe.kalau mampu pergilah ke kafe yg
eksklusif.tentu yg melepak di situ juga yg
best-best.siapa tahu ,tiba-tiba saje kamu mendapat
nombor telefon daripada mamat yg duduk di meja
sebelah kamu??